Programul EURO 200

Vă informăm că Programul „Euro 200” pentru stimularea achiziționării de calculatoare, adresat elevilor și studenților în vârstă de până la 26 de ani care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 500 lei pe membru de familie se desfășoară și în acest an.

Dosarele pentru obținerea ajutorului financiar „Euro 200” pot £i depuse prin mijloace electronice de către studenții universității, urmând ca, la solicitarea Comisiei EURO 200, studenții care au depus dosarele în format electronic să le depună si in format fizic în termenul solicitat.

Astfel, luând în considerare prevederile H.G. nr. 1294/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, actele necesare în dosarul pentru obținerea ajutorului financiar „Euro 200” sunt:

  1. 1. cererea tip (Anexa 2 la Normele metodologice prevăzute in HG 1294/2004);
  2. actul de identitate al studentului care aplică;
  3. certificate de naștere și/sau actele de identitate ale membrilor familiei;
  4. adeverințe de elev/student ale fraților;
  5. acordurile de verificare a veniturilor și de prelucrare a datelor ale studenților solicitanți și a membrilor familiei (formulare tip la nivel de universitate: formular acord al studentului solicitant; formular acord al membrilor familiei);
  6. declarație pe propria răspundere cum că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în baremul prevăzut prin lege (mai mic sau egal cu 500 lei) și că familia dispune de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard conform art. 1 din Metodologie;
  7. adeverință eliberată de către facultate din care să rezulte faptul că studentul a promovat cu minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii (cu excepția studenților din anul I), respectiv adeverința din care să rezulte calitatea de student (pentru studenții din anul I);
  8. declarații privind bunurile mobile sau imobile ale familiei (formular tip la nivel de universitate);
  9. declarație pe propria răspundere că studentul deține documentele cerute la dosar în original și le va depune în format fizic dacă acestea vor fi solicitate de către universitate (formular tip la nivel de universitate).

Dosarele se depun:

Obs. Ulterior datei de 16 mai 2025, Comisia EURO 200 UBB, poate solicita depunerea documentelor în format fizic (originale), la secretariatul unuia dintre centrele / extensiile UBB.

Mențiuni – conform art. 2 din Metodologie:

  1. Ajutorul se acorda o singura data in cadrul unei familii.
  2. În sensul prezentelor norme metodologice, termenul familie desemnează soțul și sotia sau soțul, soția și copiii lor necăsătoriți, care locuiesc și gospodăresc împreună.
  3. Este asimilata termenului „familie” și situația persoanei necăsătorite care locuiește împreună cu copiii aflați în întreținerea sa.
  4. În sensul definiției prevăzute la alin. (3) se asimilează termenului „familie” bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și gospodăresc împreună.
  5. Prin termenul copil se înțelege copilul provenit din căsătoria soților, copilul unuia dintre soți, copilul adoptat, precum și copilul-încredințat unuia sau ambilor soți ori dat în plasament familial ori pentru care s-a instituit tutela sau curatela potrivit legii.

Legislația, formularele tip prevăzute la pct. 1, 5, 8 și 9 precum și celelalte documente menționate se regăsesc în secțiunea dedicată Programului „EURO 200” din pagina web a universității la adresa: https://www.ubbcluj.ro/ro/studenti/euro-200

Anexă:

OM nr. 3746/08.04.2025 privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2025