Anunț cu privire la depunerea cererilor de reînmatriculare, prelungire, întrerupere de studii, echivalare de discipline, reluarea studiilor pentru anul universitar 2025-2026

Cererile de reînmatriculare, prelungire, întrerupere de studii, echivalare de discipline, reluarea studiilor se depun prin completarea formularului și încărcarea acestora în perioada 25-29 august 2025 în formularul de la adresa:

https://forms.gle/CEZJz5iGGpKtDyrq8

(link-ul va fi activ din data de 25 august 2025)

Formularele tipizate se găsesc la sfârșitul prezentului anunț.

Contractul de studiu se completează în ACADEMIC INFO în perioada 22-26 septembrie 2025. Studenții cărora le-a fost aprobată cererea își vor complete contractul de studii universitare și contractul de studiu cu disciplinele în perioada 22-26 septembrie 2025.

1. În cazul exmatriculării/reînmatriculării:

Studenții care în anul universitar 2025-2026 (anul II și anul III de studiu) nu au acumulat minim 30 de credite pe ambele semestre la disciplinele obligatorii, opționale și restanțele din anii precedenți vor fi exmatriculați, conform ierarhizărilor care vor fi afișate în perioada 28-30 iulie 2025 pe site-ul facultății.

Studenții care se află în această situație au posibilitatea depunerii unei cereri de reînmatriculare.

De asemenea, studenții care nu își achită taxele restante din anul universitar 2024/2025 în Academic Info nu le vor fi aprobate diversele tipuri de cereri, dacă solicită.

Taxa de reînmatriculare (300 lei) se poate achita prin virament bancar cu specificarea următoarelor date la explicații:

nume prenume student
Fac. de Matematica si Informatica
anul universitar pentru care se face plata: 2025/2026,
taxa de reinmatriculare.
Valuta: lei
Banca: Trezoreria Cluj
IBAN: RO35 TREZ 2162 0F33 0500 XXXX
COD CUI: 4305849

Ordinul de plata se va transmite scanat odată cu depunerea cererii de reînmatriculare.

Studenții care solicită reînmatricularea vor achita doar taxa corespunzătoare creditelor contractate, respectiv taxa aferentă disciplinei contractate în funcție de numărul de credite.

Contractele de studiu se vor complete in ACADEMIC INFO în perioada 22-26 septembrie 2025.

Studenții care au trimis cererea pentru reînmatriculare sunt rugați să facă plata taxei de reînmatriculare și sa încarce documentul de plată scanat în formularul Google forms.

2. În cazul solicitării echivalării de discipline:

Se depune cerea de echivalare și decizia de echivalare a disciplinelor.

3. În cazul întreruperii studiilor:

Studentul trebuie să fi urmat cel puțin 2 semestre pentru ași putea întrerupe studiile și să fi acumulat minimum 30 de credite și să depună o cerere de întrerupere a studiilor.

4. În cazul reluării studiilor:

Studenții care își reiau studiile (în cazul celor de la taxă, vor plăti taxa de școlarizare prevăzută pentru anul universitar în care revin la studii) vor depune o cerere de reluare a studiilor.

Pentru anul universitar 2025-2026 taxa de școlarizare este după cum urmează:

Nivel licență:

  • Specializarea Matematică (română și maghiară): 3000 lei
  • Specializarea Matematică Informatică (română, maghiară și engleză): 4400 lei
  • Specializarea Informatică (română, maghiară, engleză și germană): 5000 lei
  • Specializarea Inteligență artificială (engleză): 5000 lei
  • Specializarea Ingineria informației (în engleza si maghiară): 5000 lei

Nivel master:

  • Toate specializările de la domeniul Matematica: 3600 lei
  • Toate specializările de la domeniul Informatica: 4800 lei

5. În cazul prelungirii de școlaritate:

Studenții din anul terminal, nivel licență, master care mai au examene restante (dar au cel puțin 30 de credite pentru anul universitar 2024/2025) pot solicita prelungirea studiilor.

Numărul solicitărilor pentru acordarea prelungirii duratei de studiu nu poate depăși numărul total al anilor de studiu (respectiv 3 ani nivel licență, 2 ani nivel master).

În cazul nedepunerii cererii de prelungire de școlaritate în perioada 25-29 august 2025, studentul este exmatriculat.

6. În cazul mobilităților:

6.1. Mobilitate internă (între specializările facultății):

Pentru anul universitar 2025/2026 nu sunt locuri alocate pentru mobilitate internă.

6.2 Mobilitate definitivă (între universități):

Conform Regulamentului privind activitatea studenților din Universitatea Babeș-Bolyai în baza ECTS, Universitatea Babeș-Bolyai acceptă prin mobilitate definitivă studenții de la Universitățile din Consorțiu: Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea din Craiova, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Dunărea de Jos din Galați.

Mobilitatea definitivă la Universitatea Babeș-Bolyai poate fi solicitată numai de studenții integraliști la finale anului universitar 2024/2025 care sunt înmatriculați la programe din același domeniu fundamental, specializare și limba de predare în cadrul unei universități din consorțiu. Cererile vor fi depuse în perioada 1-9 septembrie 2025 la adresa de email: secretariat.cs@ubbcluj.ro. Universitatea Babeș-Bolyai acceptă prin mobilitate definitivă doar studenți de la universitățile din Consorțiile la care UBB este parte sau de la alte universități de primă categorie din străinătate, în baza unui acord între cele două universități. Cererea de mobilitate se avizează prima dată de Decanul Facultății și Rectorul Universității de la care pleacă, iar apoi de către Decanul Facultății și de Rectorul Universității primitoare.

Mobilitatea se poate face numai la începutul unui nou an universitar doar pentru studenții integraliști, conform formei de finanțare de unde provine studentul. Dacă a fost înmatriculat la buget, finanțarea urmează studentul, iar dacă a fost pe locuri cu taxă, va fi înmatriculat tot pe loc cu taxă.

Mobilitatea definitivă nu se poate realiza în primul an de studiu.

Taxa pentru mobilitate definitivă este de 200 lei conform Hotărârii Senatului UBB.

La nivel Master nu se pot realiza mobilități (transferuri) între specializările de masterat în cadrul Facultății de Matematică și Informatică.

Cerere-de-echivalare-2025.rtf
Cerere-de-intrerupere-a-studiilor-2025.rtf
Cerere-de-prelungire-a-studiilor-2025.rtf
Cerere-de-reinmatriculare-2025.rtf
Cerere-de-reluare-a-studiilor-2025.rtf
Anexa-1-Decizie-echivalare-discipline-2025.doc
Anexa-4-Cerere-de-mobilitate-intre-universitati-2025.docx