Burse semestrul I, anul universitar 2025/2026

Cererile și dosarele pentru toate categoriile de bursă vor fi depuse EXCLUSIV prin mijloace electronice folosind platforma de burse disponibilă la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/. (ACCESAND ACEST LINK SE DEPUNE CEREREA)

La depunerea documentelor prin mijloace electronice, acestea vor fi însoțite de o declarație pe proprie răspundere a studentului referitoare la conformitatea documentelor. Documentele încărcate electronic nu mai necesită depunerea acestora în format fizic.

Conform Hotărârii Consiliului Facultății din ședința de la data de 18 septembrie 2025, mediile minime de acordare a burselor pentru anul universitar 2025/2026 au fost stabilite după cum urmează:

  • Media minimă de acordare a burselor de performanță categoria I: 9,00;
  • Media minimă de acordare a burselor de performanță categoria II: 7,00;
  • Număr minim de credite pentru acordarea burselor sociale și medicale: 20 credite la disciplinele de specialitate.

Din fonduri de la bugetul de stat, se acordă burse exclusiv studenților înmatriculaţi pe locuri finanţate de la bugetul de stat. Din fondurile proprii ale UBB, în limita fondului disponibil, se acordă burse atât studenților înmatriculaţi pe locuri finanţate de la bugetul de stat, cât și celor înmatriculați în regim cu taxă.

Bursele se atribuie beneficiarilor pe durata unui semestru (semestrul I – lunile octombrie – februarie, semestrul II martie – iulie) și se acordă pe perioada desfăşurării activităţilor didactice, prin care se înţelege cursuri, seminarii, laboratoare, proiecte, activităţi practice, sesiune de examene, conform graficului activităţilor.

Cererea pentru acordarea bursei de performanță categoria I și II / masterat didactic (SE DESCARCA FORMULARUL DE CERERE, SE COMPLETEAZA PENTRU CATEGORIA DE BURSA SOLICITATĂ, SE SEMNEAZA ȘI SE ÎNCARCĂ ÎN PLATFORMA) și a bursei de ajutor social pentru toți studenții de la nivel licență (anul I, II ,III) și nivel master (anul I, II) se va încărca la adresa: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ – în perioada 29.09.2025 ora 8,00 – 17.10.2025, ora 16.00.

IMPORTANT: DOSARELE PENTRU ACORDAREA BURSEI DE AJUTOR SOCIAL VOR FI SCANATAE ÎNTR-UN SINGUR FIȘIER PDF ȘI VOR FI ÎNCĂRCATE PÂNĂ LA DATA DE 16 octombrie 2025 ÎN PLATFORMA DE LA ADRESA: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/. În 17 octombrie 2025 se pot completa doar dosarele incomplete depuse până în data de 16 octombrie 2025. DUPĂ DATA DE 17 octombrie 2025 ORA 16,00 NU SE MAI ACCEPTĂ COMPLETĂRI CU ACTE JUSTIFICATIVE LA DOSARELE DE BURSĂ SOCIALĂ.

Recomandarea este de a vă încărca în platformă dosarele pentru acordarea bursei de ajutor social cât mai repede posibil, deoarece dacă veți primi observații de la secretariat să aveți timpul necesar pentru completarea dosarului.

Modelul cererii de bursă de performanță categoria I şi II, bursa pentru masteratul didactic se descarcă, se completează, se semnează, după care se scanează și se încarcă la adresa https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.

Declarația bursa documente în format electronic – Anexa 9

CERERILE ŞI DOSARELE pentru BURSELE SOCIALE vor fi încărcate în platforma la adresa: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 29.09.2025 ora 8,00 – 17.10.2025, ora 16.00.

Salariul mediu minim net LUNAR pentru perioada septembrie 2024 – august 2025 este

2503,66 lei/membru de familie.

CERERILE ŞI DOSARELE pentru BURSELE MEDICALE vor fi încărcate în platforma la adresa: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/ în perioada 29.09.2025 ora 8,00 – 17.10.2025, ora 16.00. Pentru cererea pe caz medical va rog sa încarcați doar documentul medical, în cazul în care aveti certificat de încadrare în grad de handicap să atașați și anexa la certificatul de încadrare, iar în platforma de înscrieri completați doar CNP-ul dvs. Nu este cazul să completați CNP-ul părinților.

NOTA: Numerotarea și semnarea paginilor din dosar începe cu Cererea tip și NU cu formularul „Verificare conformitate …”. Dosarul va cuprinde documentele în ordinea prezentată de formularul „Verificare conformitate …” care va fi pus la începutul dosarului.

Bursele de ajutor social se acordă pe baza cererii studentului, aprobată de către Comisia de burse pe facultate și însoțită de actele doveditoare corespunzătoare. Dosarele se depun exclusiv online pe platforma pusă la dispoziție de universitate:

https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/

Studenții nu vor solicita organelor fiscale Adeverințele de venit, această sarcină va fi preluată de către unul din membrii Comisiei de burse, în baza acordurilor olografe ale solicitantului și membrilor familiei.

Toti studenții care vor depune dosar pentru obținerea bursei pe caz social trebuie să încarce în platformă Acordul olograf propriu și al membrilor familiei privind prelucrarea datelor cu caracter personal, pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei de ajutor social. În baza acestora, UBB va solicita organului fiscal adeverința de venit pe ultimele 12 luni anterioare cererii.

Studenții care nu încarcă aceste acorduri nu vor fi eligibili pentru obținerea bursei (nu se poate face verificarea veniturilor la organul fiscal competent).

Documentația necesară obținerii unei burse de ajutor social diferă în funcție de situația în care se află studentul.

În vederea obținerii unei burse de ajutor social, studenții care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât cuantumul venitului minim net pe economie (2503,66 lei/membru de familie) vor completa următoarele documente:

Anexe dosar bursă social/medicala:

  1.  Anexa 7 – Cerere pentru acordarea bursei de ajutor social – caz medical/ caz social
  2.  Anexa 8 – Declarație pe proprie răspundere privind veniturile nete cu caracter permanent supuse impozitului pe venit – caz social
  3.  Anexa 9 – Declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice – caz medical/ caz social
  4.  Anexa 10 – Verificare conformitate dosar bursă ajutor social – caz social
  5.  Anexa 11 – Verificare conformitate dosar bursă ajutor social – caz medical
  6.  Anexa 12 – Acordul olograf al studentului de prelucrare a datelor cu caracter personal caz medical/ caz social
  7.  Anexa 13 – Acordul olograf pentru membrii familiei de prelucrare a datelor cu caracter personal – caz social

Pot beneficia de bursă de ajutor social cu caracter permanent, pe durata unui semestru, studenţii de la învăţământul cu frecvenţă, în ordinea de prioritate stabilită mai jos:

  1. studenții orfani de unul sau ambii părinți, studenții care provin din familii monoparentale sau studenții proveniți din centre de plasament şi care nu realizează venituri peste plafonul pentru acordarea bursei sociale.
  2. studenţii care se află în evidenţele dispensarului studențesc sau a medicului de familie şi atestă cu documente medicale (eliberate de medicul specialist). Documentele medicale vor fi și vizate obligatoriu de medicul de familie sau medicul dispensarului studențesc că suferă de una din afecțiunile prevăzute de de Ordinul 6.742/4.12.2023 și se încadrează la articolul 10 alineatul (9), litera b), prin menționarea clară a acestui lucru pe documentele medicale şi anume 1) studenții bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale – pe perioada tratamentului tuberculotic, 2) celor care suferă de diabet insulinonecesitant, 3) boli maligne, 4) sindromuri de malabsorbţie severe, 5) boală cronică de rinichi în program de dializă, 6) astm bronşic persistent moderat sau sever, 7) epilepsie grand mal, 8) cardiopatii congenitale, 9) hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul F3 sau F4), 10) glaucom, 11) miopie gravă, 12) boli imunologice autoimune forme severe, 13) boli rare atestate de un medic specialist 14) tulburări din spectrul autist, 15) boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente (hemofilie, talasemie etc.), 16) surditate bilaterală, 17) fibroză chistică, 18) cei infestaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, 19) cei cu deficiențe locomotorii severe, 20) studenți care prezintă un Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie
  3. studenţii a căror familie nu a realizat în cele 12 luni înainte de începerea semestrului/anului universitar un venit lunar net mediu 2503,66 lei/membru per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie.

Studenţii orfani de unul sau ambii părinți vor depune următoarele documente:

  1. cerere tip, conform Anexei 7;
  2. anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
  3. copie a cărții de identitate;
  4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
  5. copii/copii a/ale ale certificatelor/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;
  6. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit;
  7. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;
  8. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul);
  9. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).

Studenții care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente:

  1. cerere tip, conform Anexei 7;
  2. anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
  3. copie a cărții de identitate;
  4. declarație pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit (dacă este cazul);
  5. copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul);
  6. copie după hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut/raport de anchetă socială (dacă este cazul);
  7. copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei (dacă este cazul);
  8. copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui (dacă este cazul);
  9. copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul);
  10. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit;
  11. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;
  12. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul);
  13. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).

Studenţii care solicită burse pe motive medicale vor depune următoarele documente:

  1. cerere tip, conform Anexei 7;
  2. anexa 11 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social – caz medical;
  3. copie a cărţii de identitate;
  4. document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul, încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul facultății. Documentul medical va fi vizat de către medicul de familie sau de către medicul arondat facultății;
  5. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;
  6. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).

Studenţii care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie vor depune următoarele documente:

  1. cerere tip, conform Anexei 7;
  2. anexa 10 – verificare conformitate, dosar de bursă de ajutor social;
  3. copie a cărţii de identitate;
  4. copie a certificatului de naștere a aplicantului;
  5. copii ale cărţilor de identitate ale părinţilor;
  6. copii ale certificatelor de naştere şi ale buletinelor/ cărţilor de identitate (dacă este cazul), ale celorlalţi membri ai familiei, aflaţi în întreținerea părinţilor;
  7. declaraţie pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflaţi în întreţinerea familiei, care nu urmează o formă de învăţământ şi nici nu obțin venituri proprii;
  8. declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit;
  9. acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;
  10. acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (dacă este cazul);
  11. declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice (a se vedea Anexa nr. 9).

COMISIA DE ACORDARE A BURSELOR PE FACULTATE

FMI Cerere bursa performanata I II sem. I-2025-2026.doc
Anexa 7 Cerere de bursa sociala – burse sem. I 2025-2026.docx
Anexa 8 Declaratie pe proprie raspundere – burse sem. I 2025-2026.docx
Anexa 9 Declaratie depunere dosar prin mijloace electronice – burse sem. I 2025-2026.docx
Anexa 10 Verificare conformitate dosar de bursa de ajutor social – burse sem. I 2025-2026.docx
Anexa 11 Verificare conformitate dosar de bursa de ajutor social – caz medical – burse sem. I 2025-2026.docx
Anexa 12 Acordul olograf al studentului – burse sem. I 2025-2026.docx
Anexa 13 Acordul olograf al membrilor familiei pentru care s-au declarat venituri – burse sem. I 2025-2026.docx