Măsuri și clarificări după întâlnirea conducerii facultății cu reprezentanții studenților
La data de 2 octombrie 2025 a avut loc o întâlnire a conducerii Facultății de Matematică și Informatică cu reprezentanții studenților în Consiliul Facultății în contextul mutării unei părți a activităților didactice în clădirile CREIC și TEAM din Cluj Innovation Park. În urma solicitărilor făcute de aceștia, venim cu următoarele precizări:
- Problema transportului în comun între locațiile facultății
Încă din luna iunie 2025 universitatea a făcut demersurile necesare către CTP Cluj-Napoca în vederea asigurării transportului studenților și a cadrelor didactice către această locație. Soluțiile propuse de către facultate (ce vizau legături directe între clădirea FSEGA, respectiv campusul Hașdeu și Cluj Innovation Park) au primit ca răspuns o soluție de compromis oferită la finalul lunii septembrie de către CTP prin adresa 5769/R/24.09.2025. Aceasta viza înființarea liniei 39CREIC ce asigură legătura între zona Auchan (Iris) si Cluj Innovation Park, cu frecvență din 20 în 20 de minute, pe lângă liniile existente 39/39L ce asigură, doar la anumite ore, legătura dintre Piața Mihai Viteazul și Cluj Innovation Park. Alte posibile legături cu această zonă sunt asigurate prin mijloace de transport ce ajung în stațiile Oașului Sud/Nord (liniile 100/102, 26/26L, 39/39L) și stația Terapia (liniile 23 48/48L, 50/50L, 10, 14). La trei zile după începerea anului universitar am constatat că soluțiile oferite nu satisfac necesarul în asigurarea accesului către această locație.
Facultatea și universitatea vor continua cu fermitate demersurile către CTP în vederea găsirii unor soluții optime care să răspundă nevoilor noastre. Conducerea facultății va monitoriza atent progresul și va reveni cu urmărirea rezultatelor până la punerea în aplicare a cerințelor studenților și cadrelor didactice.
- Modalitatea de servire a mesei în noua locație la Cluj Innovation Park
În discuțiile avute cu reprezentanții studenților am enumerat demersurile pe care le-am făcut până în prezent în vederea satisfacerii nevoilor comunității academice privind accesul la masă în cadrul noii locații. Acestea nu au putut fi concretizate până la începerea noului an universitar din motive ce se află în afara controlului instituției noastre. Din acest motiv, lucrăm la mai multe soluții cu implementare rapidă: food trucks (primul de acest tip deja s-a aflat în Cluj Innovation Park în cursul zilei de joi), tonomate cu gustări și cafea. În perioada imediat următoare se va deschide un bistro la parterul aceleași locații.
- Stabilirea unei discuții cu prorectorul responsabil cu relația cu studenții.
Stabilirea unei întâlniri cu prorectorul responsabil cu probleme studențești în data de 3 octombrie 2025 pentru analiza solicitărilor studenților Facultății de Matematică și Informatică (inclusiv identificarea unui spațiu destinat studenților pentru a fi folosit în pauzele dintre ore) și identificarea de soluții viabile.
- Revizuirea orarului
S-a concluzionat că este necesară o revizuire a orarului pentru a răspunde mai eficient nevoilor studenților și cadrelor didactice, precum și pentru a optimiza desfășurarea activităților didactice și administrative. Vor fi avute în vedere eliminarea tuturor suprapunerilor și se va ține cont de orarul mijloacelor de transport disponibile și de fluxul de studenți, reducând timpul de așteptare și întârzierile.
Dorim să precizăm că datorită complexității întregului context revizuirea orarului se va face în mai multe etape, ținând cont de urgența/prioritatea ajustărilor necesare.
Conducerea Facultății de Matematică și Informatică mulțumește tuturor studenților și cadrelor didactice pentru înțelegere și pentru implicarea constructivă în acest proces de tranziție. Ne angajăm să continuăm dialogul deschis și transparent cu întreaga comunitate academică și să urmărim implementarea celor mai bune soluții pentru desfășurarea activităților didactice în condiții cât mai bune.