Calendar, acte necesare și procedura de înscriere la examenul de disertație în sesiunea iulie 2025
Această procedură este destinată studenților care doresc să susțină examenul de disertație în sesiunea iulie 2025.
- Se testează similaritatea lucrării de disertație folosind Turnitin:
- Se contactează șefii de grupe pentru a primi acces la softul Turnitin;
- Se testează gradul de similaritate al lucrării de disertație folosind Turnitin fără aplicarea vreunui filtru;
- Dacă pragul de 20% este depășit din motive bine întemeiate (ex. bibliografie, articol propriu publicat etc), împreună cu coordonatorul științific se stabilesc filtrele care se aplică și se generează astfel raportul de similaritate.
- Studenții se asigură în timp util că au acces la platforma https://www.cs.ubbcluj.ro/apps/lucrari și că în platformă le apare numele profesorului coordonator.
- Până la data de 16 iunie 2025, ora 8:00 se încarcă în platforma de la adresa https://www.cs.ubbcluj.ro/apps/lucrari:
- versiunea finală a lucrării în format PDF, împreună cu abstractul în limba engleză integrat imediat după pagina de titlu;
- o arhivă ZIP conținând aplicația (dacă este cazul) și anexa 5 (Declarație pe proprie răspundere privind autenticitatea lucrării de disertație);
- În perioada 16-20 iunie 2025, ora 14:00 secretarii comisiilor de disertație vor face verificarea lucrărilor de disertație, testează gradul de similaritate al lucrării de disertație folosind Turnitin fără aplicarea vreunui filtru și transmit rezoluția privind similaritatea lucrării cadrelor didactice;
- În perioada 20 iunie 2025, ora 14:00 – 24 iunie 2025, ora 12:00 cadrele didactice îndrumătoare își vor da acordul pentru susținere; studenții ale căror lucrări de disertație nu au primit avizul cadrului didactic până la această dată/oră, nu vor fi acceptați la înscriere pentru examenul de disertație.
- În perioada 18-24 iunie 2025, absolvenții se înscriu pentru susținerea examenului de disertație, prin încărcarea scanată a documentelor la adresa: https://inscrieri.ubbcluj.ro/ifs/. Cererea de înscriere la examenul de disertație va fi validată doar după data de 25 iunie 2025 când se primește acordul de susținere de la cadrul didactic coordonator. În cazul în care nu se primește acordul cadrului didactic, cererea pentru înscrierea la examenul de disertație va fi nevalidată.
Pentru înscrierea la examenul de disertație e nevoie ca documentele să fie scanate într-un singur fișier în format PDF. (Vă rugăm concatenați toate fișierele într-un singur fișier PDF având numele de forma „Nume Initiala parinte Prenume.pdf” – ex. „POPESCU I. IOAN-VASILE.pdf” și încărcați acest document în câmpul „Cerere” din platforma de înscrieri):Pentru înscrierea la examenul de disertație e nevoie ca documentele să fie scanate într-un singur fișier în format PDF. (Va rugam concatenați toate fișierele într-un singur fișier PDF având numele de forma „Nume Initiala parinte Prenume.pdf” – ex. „POPESCU I. IOAN-VASILE.pdf” si încărcați acest document în câmpul „Cerere” din platforma de înscrieri):
Documente scanate în format PDF într-un singur fisier necesare pentru înscriere (va rugam concatenați toate fișierele într-un singur fișier PDF avand numele de forma „Nume Initiala parinte Prenume.pdf” – ex. „POPESCU I. IOAN-VASILE.pdf” și încărcați acest document în campul „Cerere” din platforma de înscrieri):
- Certificatul de naștere – copie scanată în format pdf;
- Pașaport – pentru cetățenii străini;
- Diploma de licență și foaia matricolă/suplimentul la diplomă (pentru diplomele însoțite de foaie matricolă/suplimentul la diplomă) sau diploma echivalentă acesteia;
- Diploma de Bacalaureat și foaia matricolă (pentru diplomele însoțite de foaie matricolă) sau diploma echivalentă acesteia – pentru absolvenții altor universități decat cei ai UBB.
- Foaia matricolă de la liceu – copie scanată în format pdf;
- Documentul care a permis accesul la studii, in cazul cetățenilor străini
- Cerere tip de înscriere – după completare se va lista, semna și trimite în format pdf;
Pentru promoțiile mai vechi, absolvenții sunt rugați odată cu trimiterea cererii de înscriere la examenul de disertație să trimită următoarele documente scanate in format pdf într-un singur fișier (va rugam concatenați toate fisierele intr-un singur fisier PDF avand numele de forma „Nume Initiala parinte Prenume.pdf” – ex. „POPESCU I. IOAN-VASILE.pdf” si incarcati acest document in câmpul „Cerere” din platforma de inscrieri):
- Certificatul de naștere – copie scanată în format pdf;
- Pașaport – pentru cetățenii străini;
- Diploma de licență și foaia matricolă/suplimentul la diplomă (pentru diplomele însoțite de foaie matricolă/suplimentul la diplomă) sau diploma echivalentă acesteia;
- Diploma de Bacalaureat și foaia matricolă (pentru diplomele însoțite de foaie matricolă) sau diploma echivalentă acesteia – pentru absolvenții altor universități decat cei ai UBB.
- Foaia matricolă de la liceu – copie scanată în format pdf;
- Documentul care a permis accesul la studii, in cazul cetățenilor străini
- Cerere tip de înscriere – după completare se va lista, semna și trimite în format pdf;
- Dovada achitării taxei pentru cei care sunt la a treia prezentare la examenul de disertație sau absolvenții promoțiilor 2022 și anterioare 2022.
- In data de 28 iunie 2025 vor fi afișate informațiile cu privire la planificarea examenului de disertație.
- În perioada 1-2 iulie 2025 participă față în față la prezentarea și susținerea lucrării de disertație.
NOTĂ: Consiliul Facultăți își rezervă dreptul de a compatibiliza calendarul pentru desfășurarea examenului de disertație cu reglementările ulterioare care pot să apară.