Utilizare soft-uri specializate în Efs ~ Spm

Anul II ~ Semestrul I  (Sem. 3) ~ 2018-2019

11  Febr.  2019

 

 

Restante Uss:

 

Sâmbătă,  23.02.2019, 

Sala S65

 

Grupa

Nr.St.

De la:

la:

 

201

3

8:00

8:20

 

202

7

8:20

9:10

 

203

6

9:10

9:50

 

204

3

9:50

10:15

 

207

3

10:15

10:30

 

208

4

10:30

11:00

 

Ifr

8

11:00

12:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studenţii sunt rugaţi să verifice corectitudinea notelor pe AcademicInfo şi să semnalizeze eventualele erori prin  MailTo: Cs.Per.2018.2019@Gmail.Com !

 

Obiectivele cursului:

Dezvoltarea deprinderilor de utilizare a aplicaţiilor software specializate pentru:

I.            Realizarea documentelor (procesorul de texte Word);

II.          Calcul tabelar (Excel);

III.       Baze de date (Access),

IV.       Prezentări profesionale (Power Point),

V.         Pagini Web (HTML),

VI.       Editoare grafice (Paintbrush, Gimp - GNU Image Manipulation Program- , Adobe Photoshop, … ).

 

 

Structura cursului / lucrărilor practice:

 

Concepte, metode, tehnici și operații de bază utilizate pentru

  I.      Operaţii de bază utilizate la redactarea unui document (Word). 

a)    Procesarea unui text  

b)   Operații complementare

 II.      Concepte și operaţii de bază utilizate ȋn calculul tabelar (Excel); 

a)    Formatarea şi gestionarea datelor

b)   Utilizarea formulelor şi a funcţiilor

III.      Concepte și tehnici de realizare şi interogarea unei bazei de date (Access);

a)    Concepte de bază şi operaţii elementare

b)    Utilizarea informaţiilor dintr-o bază de date

IV.     Realizarea unei prezentări (PowerPoint);

V.       Realizarea unei pagini WEB (HTML);

VI.     Editoare grafice utilizate în grafică și prelucrarea imaginilor digitale  (Paintbrush, Gimp, Adobe Photoshop, …);

 

 

 

 

 

 

       Cursuri                                         

 

 

Curs

Data

Pred. Lab.

Curs-1Birotică, Multimedia, Windows

3.10.2018

Stab. Teme, Prez. Lab.

Curs-2  – Word-1 … 

10.10.2018

Word …

Curs-3    Word-2 

17.10.2018

Curs-4     Word-3

24.10.2018

Curs-5  Excel-1

31.10.2018

Word

Curs-6    Excel-2

 7.11.2018

Curs-7   – Access-1 …

14.11.2018

Excel

Curs-8     – Access-2

21.11.2018

Curs-9    PowerPoint

28.11.2018

Access

Curs-10  Pag. Web

5.12.2018

Curs-11  Limbajul Html

12.12.2018

PowerPoint

Curs-12  Editoare grafice

19.12.2018

Pag. Web, Html

Curs-13  Interacţiuni USS în Efs

9.01.2019

Editoare grafice

Curs-14  Sinteză USS în Efs

16.01.2019

Predare L.Pr.

 

 

 

 

 

              

 

Struct. an univ. :

 

Semestrul  I

Per

Act.

Dur.

03.10 – 23.12

Act. Did.

12 Săpt.*

* 30.11.2018

Sfântul Andrei

Liber

* 01.12.2018

Ziua Naţională

Liber

26.12 – 08.01

Vacanţă

2 Săpt.

09.01 – 22.01

Act. Did.

2 Săpt.

23.01 – 12.02

Sesiune

3 Săpt.

13.02  – 19.02

Vacanţă

1 Săpt.

20.02 – 26.02

Restanţe

1 Săpt.

 

 

 

 

 

fişa disciplinei

 

1. Date despre program

1.1 Instituţia de învăţământ superior

UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI

1.2 Facultatea

FACULTATEA DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

1.3 Departamentul

INFORMATICA

1.4 Domeniul de studii

EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

1.5 Ciclul de studii

LICENŢĂ

1.6 Programul de studiu / Calificarea

EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORTIVĂ  /

Profesor de educaţie fizică

 

2. Date despre disciplină

2.1 Denumirea disciplinei

UTILIZARE SOFT-URI SPECIALIZATE ÎN EFS / SPM / Kineto

2.2 Titularul activităţilor de curs

Lect.univ.dr. PREJMEREAN VASILE

2.3 Titularul activităţilor de seminar / LP

Lect.univ.dr. PREJMEREAN VASILE

2.4 Anul de studiu

II

2.5 Semestrul

III

2.6. Tipul de evaluare

E

2.7 Regimul disciplinei

DC

 

3. Timpul total estimat (ore pe semestru al activităţilor didactice)

3.1 Număr de ore pe săptămână

3

Din care: 3.2 curs

2

3.3 seminar/LP

1

3.4 Total ore din planul de învăţământ

42

Din care: 3.5 curs

28

3.6 seminar/LP

14

Distribuţia fondului de timp:

ore

Studiul după manual, suport de curs, bibliografie şi notiţe

14

Documentare suplimentară în bibliotecă, pe platformele electronice de specialitate şi pe teren

21

Pregătire seminarii/laboratoare, teme, referate, portofolii şi eseuri

28

Tutoriat

7

Examinări

10

Alte activităţi:

3

3.7 Total ore studiu individual

83

 

3.8 Total ore pe semestru

125

 

3.9 Numărul de credite

5

 

 

4. Precondiţii (acolo unde este cazul)

4.1 de curriculum

·       Nu este cazul

4.2 de competenţe

·       Nu este cazul

 

5. Condiţii (acolo unde este cazul)

5.1 De desfăşurare a cursului

·       Sală de curs dotată cu aparatură de videoproiecţie

5.2 De desfăşurare a seminarului/laboratorului

·       Sală de laborator dotată cu retea de calculatoare (staţii de lucru)

 

 

 

 

 

6. Competenţele specifice acumulate

Competenţe profesionale

·       Abilitatea de a inţelege, de a modela şi rezolva probleme reale.

·       Abilitatea de a analiza, de a sintetiza şi de a comunica oral şi în scris.

·       Înţelegerea şi utilizarea conceptelor de bază din tehnologia informaţiei.

·       Capacitatea de a utiliza noţiunile fundamentale de birotică aplicate în EFS.

·       Abilitatea de a elabora o documentaţie şi o prezentare a unei problem practice din EFS.

Competenţe transversale

·       Abilitatea de a scrie o mini-documentaţie pe o temă concretă.

·       Abilitatea de a realiza o prezentare şi o pagina Web specifică EFS.

·       Insusirea de cunostinte de bază legate stocarea şi vizualizarea ştiinţifică a datelor.

 

7. Obiectivele disciplinei (reieşind din grila competenţelor acumulate)

7.1 Obiectivul general al disciplinei

·       Cunoaşterea noţiunilor generale de birotică şi utilizarea sistemului de operare Windows în informatica de birou aplicată în EFS

7.2 Obiectivele specifice

 

·       Cunoaşterea conceptelor de bază din tehnologia informaţiei.

·       Formarea capacităţilor de utilizare a calculatorului şi înţelegerea modului de organizare a fişierelor (memorarea şi stocarea datelor).

·       Conoaşterea şi utilizarea procesoarelor de texteMicrosoft Word.

·       Inţelegerea şi aplicarea elementelor calculului tabelarMicrosoft Excel.

·       Realizarea şi utilizarea unei baze de date în Microsoft Access.

·       Insuşirea tehnicilor de realizare a prezentărilorMicrosoft Power-Point.

·       Realizarea şi întreţinerea paginilor Web (în limbajul HTML).

·       Utilizarea unui editor grafic complex (Photoshop, Gimp, …).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Conţinuturi

 

8.1 Curs

Metode de predare

Observaţii

Noţiuni generale de Birotică şi elemente uzuale ale S.O. Windows

Expunerea, conversaţia, problematizarea.

2 ore

Realizarea documentaţiilor utilizând editoare de texte

Descrierea, explicaţia, problematizarea, descoperirea, exemple.

6 ore

Stocarea (realizarea registrelor de calcul) şi prelucrarea datelor şi rezultatelor utilizând calculul tabelar

Expunerea, exemplificarea, descoperirea.

4 ore

Analiza şi reprezentarea grafică a datelor şi rezultatelor  sintetice

Expunerea, conversaţia, modelarea, problematizarea.

4 ore

Vizualizarea ştiinţifică a datelor

Expunerea, problematizarea, exemplificarea.

6 ore

Crearea unei prezentari

Expunerea, conversaţia, problematizarea.

2 ore

Realizarea paginilor Web

Expunerea, conversaţia, exemplificarea.

4 ore

 

 

 

Total  28 ore

Bibliografie

1.     Apostol, Constantin.Bureautique.Bucuresti:Editura ASE,2001,651.8 APO,

2.     Avram,Vasile;Apostol,Constantin.Birotica profesionala. Bucuresti: Tribuna Economica, 2002,  652.8 BIR,

3.     Gramada Dragu, Argentina.Birotica.Bucuresti:Editura Universitatii Titu Maiorescu,2005, 005.5 GRA;

4.     Harrison, John.Curs de secretariat.Bucuresti:All,1996,107071,Depozit;

5.     Hirschheim, Rudy A. Office automation: concepts, technologies and issues. Wokingham: Addison-Wesley, 1985,112921;

6.     E. M. Iacob, J. Robu, Birotică şi multimdeia, Editura Universităţii Babeş-Bolyai, Centrul de Formare Continuă şi Învăţămînt la Distanţă, Cluj-Napoca, 1999.

7.     Ionescu Bogdan; Ionescu Iuliana. Informatica tilizatorului. Bucuresti: InfoMega, 2004,651.8 INF,

8.     Ionescu, Bogdan;Mihai, Florin.Ghid practic de birotica si multimedia. Bucuresti: InfoMega, 2003,651.867 GHI,

9.     Joyce Cox and Joan Lambert III, Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) (Paperback - Jun 16, 2010)

10.  Joyce Cox, Curtis Frye, M. Dow Lambert III, Step by Step 2007 Microsoft Office System; E- Learning Edition, and Steve Lambert (Paperback – 2008)

11.  Joan Lambert III and Joyce Cox, MOS 2010 Study Guide for Microsoft Word, Excel, PowerPoint, and Outlook (Paperback - Apr 1, 2011)

12.  Naftanaila, Ion.Birotica si performanta manageriala. Bucuresti: Editura ASE, 2001, 651,NAFb,

13.  Naftanaila, Ion;Colesca, Sofia Elena.Dictionar de birotica.Bucuresti:Editura ASE,1998, 651.03 NAF,

14.  Pana, Adrian;Ivancenco, Veronica.Birotica sub Windows: procesoare de tabele.Bucuresti: Sofitech,1999,005.54 BIR;

15.  Stanciu, Victoria;Pana, Adrian.Informatica generala.Bucuresti:Dual Tech, 2001,004 STAi;

 

 

8.2 Seminar / LP

Metode de predare

Observaţii

1.     Utilizarea sistemului de operare Windows, Editorul de texte Word a) – texte, paginatie, formatare, imagini, desene, tabele, ecuaţii, ...

Explicaţia justificarea, exemplificarea, dezbaterea, descoperirea

2 ore

2.     Editorul de texte Word b) – macrodefinitii, generarea automată de documente, conversii, interfeţe, ...

Dialogul, dezbaterea, descoperirea

2 ore

3.     Calcul tabelar în Excel – registre, foi, capete de tabel, tipuri de date, formule (calcule), funcţii, diagrame, histograme, imagini, calcul invers (Goal Seek), liste şi filtre, pivot (Table şi Chart Report), scenarii, Solver, ...

Dialogul, dezbaterea, descoperirea

2 ore

4.     Baze de date în Access – (Tabele, Relaţii, Interogări, Rapoarte)

Dialogul, dezbaterea, descoperirea

2 ore

5.     Realizarea unei prezentări cu Power-Point - prelucrarea diapozitivelor (editarea, Slide Master), prezentarea diapozitivelor (controlul prezentarii), animaţii, inserarea de obiecte, ...

Dialogul, dezbaterea, desscoperirea

2 ore

6.     Crearea unor pagini Web – generare, editare, linkuri, ...

Dialogul, dezbaterea, descoperirea

2 ore

7.     Predarea documentaţiilor realizate (notarea activităţilor practice) – evaluare practică.

Dialogul, dezbaterea, evaluarea

2 ore

 

 

Total   14 ore

 


Bibliografie

1.     Bergerud, Marly;Gonzalez, Jean. Word and Information Processing: Concepts of Office Automation.New York:John Wiley & Sons,1987,113851,Depozit;

2.     Calciu, Mihai Somnea,Dan.Birotica si Internet la cumpana mileniilor.Bucuresti:Lucman, 2000,004.678 CAL;

3.     Colesca, Sofia Elena.Birotica.Bucuresti:Editura ASE,2000, 651 COL;

4.     Ionescu, Bogdan;Ionescu, Iuliana.Birotica : Word, Excel, Programare in VBA.Bucuresti: InfoMega,2004,005.5 BIR,Sala Victor Slavescu;

5.     Ionescu, Iuliana;Ionescu, Bogdan.Ghid practic de birotica si multimedia.Bucuresti: InfoMega, 2004,006.686 9 GHI;

6.     Joyce Cox and Joan Lambert III, Microsoft Office PowerPoint 2007 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) (Paperback - Jan 3, 2007)

7.     Joyce Cox, Joan Lambert III, and Curtis Frye D, Microsoft Office Home & Student 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) (Paperback - Jun 30, 2010)

8.     Turturea, Doru;Balint, Florina. Aplicatii Windows in birotica: Norton Desktop.Bucuresti: Editura Tehnica,1995,005.369 TUR;

9.     F. Wempen. P. Aitken, J. Fulton, S. Plumley , Microsoft Office 97 Professional 6 în 1,  Editura Teora, Bucuresti 1999.

10.  InStat – soft specializat pe analiza meciurilor de fotbal, Rusia, GSP.

 

 

8.     Coroborarea conţinuturilor disciplinei cu aşteptările reprezentanţilor comunităţii epistemice,

asociaţiilor profesionale şi angajatori reprezentativi din domeniul aferent programului

         Conţinutul disciplinei este coroborat aşteptările reprezentanţilor comunităţii, a asociaţiilor profesionale şi angajatorilor (Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Licee) respectând cerinţele programei şcolare din învăţământul preuniversitar.

 

10. Evaluare

Tip activitate

10.1 Criterii de evaluare

10.2 metode de evaluare

10.3 Pondere din nota finală

10.4 Curs

Includerea în documentele realizate a elementelor predate la curs, conoaşterea şi înţelegerea lor.

Evaluare oralăsusţinerea documentaţiei realizate (pe baza dosarului cuprinzând documentaţia Word, Excel, Access, PowerPoint, Html, editoare grafice)

50%

10.5 Seminar/LP

Utilizarea elementelor specifice corespunzătoare aplicaţiilor prezentate la curs.

Evaluare practică (cunoaşterea aplicaţiilor şi a modului de utilizare a funcţionalităţilor acestora aplicate pe o temă specifică EFS/SPM).

50%

10.6Standard minim de performanţă

       Nota finală se calculează ca medie celor aritmetică celor două aprecieri (bţinute la evaluarea orală şi practică), cu conditia ca ambele note fie cel putin 5.

 

Data completării                  Semnătura titularului de curs                   Semnătura titularului de seminar

1 Oct. 2018                          Lect. Dr.  PREJMEREAN Vasile             Lect. Dr.  PREJMEREAN Vasile