Practica
  • Anunțuri(current)
  • Despre
  • Orar predare/preluare
  • Procedură
    • Traseul documentelor
    • 1 Acordul anual de practică
    • 2 Protecția muncii
    • 3 Convenţia de practică
    • 4 Raportul de activitate student şi Fişa de evaluare
  • Evaluarea
  • Echipa
  • De pe pagina facultății
    • Regulament practica
    • Anunţuri practică

Anunțuri

  • Anunțuri generale

  • Acte de practica

  • Oportunitati de practica in UBB

  • Notare

Practică de cercetare în cadrul facultății

Practica poate fi realizata in cadrul facultatii, avand ca indrumator orice cadru didactic care apartine unui grup de cercetare.

Studentii interesati sunt rugati sa trimita cadrului didactic o propunere de tema sau proiect de cercetare de maxim 1 pagina in format PDF, iar selectia studentilor se va efectua de catre cadrul didactic.

In atentia studentilor de anul 3 de la specializarile Informatica Romana, Engleza sau Germana si respectiv a studentilor de anul 2 de la Programul Postuniversitar de Pregătire şi Formare Profesională în Informatică
  • Studenții care nu au reușit să își facă practica și nu au unde sunt rugați să îl contacteze pe Conf. Dr. Dan Mircea Suciu, (prodecanul responsabil cu practica la nivel de facultate) la adresa de email dan.suciu@ubbcluj.ro
Grupul Teams de anunturi privind practica
2025.03.11
  • Nume grup: Practica Specialitate Informatica – FMI
  • Cod conectare: ae5snb6
Anunt pentru anul universitar 2024-2025
2024.10.22
  • Deadline conventii pentru studentii din anul 3: 29 noiembrie 2024
  • Dealine rapoarte si fise de evaluare pentru studentii din anul 3: 20 ianuarie 2025.
  • Documentele se vor depune conform orarului.
IMPORTANT!
2023.02.25
Rugăm studenții și/sau firmele să nu contacteze direct membrii echipei de preluare a documentelor de practică. De acum înainte nu se va mai răspunde la astfel de mesaje/solicitări.
  • Studenţii sunt rugați să ne contacteze de pe adresa de email @stud.ubbcluj.ro pe adresa de email practicacs@ubbcluj.onmicrosoft.com, adresă de la care vi se va răspunde la orice întrebări și solicitări.
  • Reprezentanții companiilor sunt rugați să ii contacteze pe Conf. Dr. Dan Mircea Suciu (dan.suciu@ubbcluj.ro) și Conf. Dr. Maria-Iuliana Bocicor (maria.bocicor@ubbcluj.ro).
Detalii de completare a documentelor găsiți la Procedură » Traseul documentelor.
Desfășurarea orelor de practică
2023.02.25
Având în vedere posibilitatea ca studenţii facultăţii să efectueze practica de specialitate atât în perioadele de activităţi didactice cât şi în timpul vacantelor, la propunerea Comisiei Executive a Consiliului facultăţii, se decide:
  • Studenţii facultăţii pot desfăşura un număr maxim de 2 ore/zi (maxim 10 ore pe săptămână) de practică de specialitate în perioadele de activitate didactică (cursuri, sesiuni de examene);
  • Studenţii facultăţii pot efectua un număr maxim de 6 ore/zi (maxim 30 de ore pe săptămână) de practică de specialitate în perioadele de vacanţă sau în semestrul dedicat activităţilor de practică (in cazul programelor de masterat).
Detalii: Hotărâre privind numărul maxim de ore de practică de specialitate pe care-l pot efectua studenţii facultăţii, nivel licenţă şi nivel master
Notarea evaluarii activității de practică

Materia de practică este materie de semestrul 5 pentru studentii specializarilor Informatica Romana, Engleza si Germana, Inteligenta Artificiala Engleza si Ingineria Informatiei Engleza ceea ce înseamnă că trecerea notelor în catalog se face doar la sfârșitul semestrului 5, la finalul sesiunii de examinare sau re-examinare.

Materia de practică este materie de semestrul 4 pentru studentii Programului Postuniversitar de Pregătire şi Formare Profesională în Informatică, ceea ce înseamnă că trecerea notelor în catalog se face doar la sfârșitul semestrului 4, la finalul sesiunii de examinare sau re-examinare.

Anunt pentru studentii care isi incep practica fizic in laboratoarele Facultatii de Matematica si Informatica:
Inainte de inceperea stagiului de practica, toti studentii nivel licenta care isi desfasoara practica fizic in laboratoarele din cadrul Facultatii de Matematica si Informatica au obligatia sa isi efectueze instructajul de protectia muncii si situatiile de urgenta. Acestia au obligatia sa se prezinte cu declaratia de traseu completata (adusa listata si semnata) la d-na Ioana Cenan, camera 331 cladirea FSEGA dupa urmatorul orar: zilnic intre orele 10-12 in saptamana para si orele 16-18 in saptamana impara. Atasam instructajul SSM si regulamentul de deplasare pe traseu, pentru a putea fi studiate de catre studentii practicanti.
Anunt pentru studentii care fac practica on-line in cadrul Facultatii de Matematica si Informatica:
Studentii care isi fac stagiul de practica on-line in cadrul Facultatii de Matematica si Informatica trebuie sa depuna declaratia pe proprie raspundere, la d-na Adela Roman, Luni-Vineri in intervalul 9-11, clădirea Mathematica, str. Ploiești, nr. 23-25, sala 101.
Anunt pentru studentii care sunt inca in perioada de practica in cadrul Facultatii de Matematica si Informatica:
Studentii nivel licenta care la data de 07.05.2025 sunt inca in perioada de practica in cadrul Facultatii de Matematica si Informatica trebuie sa depuna documentele referitoare la instructaj si deplasare de traseu sau declaratia pe propria raspundere (in functie de caz) in cel mai scurt timp posibil (inainte de finalizarea periodei de practica).
Preluarea/predarea documentelor de practică ale studenţilor
Informații despre preluarea/predarea documentelor de practică ale studenţilor se pot obține pe departamente, la adresele de mai jos.
Departamentul de Matematică (specializările Matematică română, Matematică-informatică română și engleză)
Departamentul de Informatică (specializările Informatică română, engleză și germană)
Departamentul de Matematică și Informatică al Liniei Maghiare (specializări în limba maghiară)
Completare acord de practica

Pentru Acord există o nouă cerință/detaliu de completare:

Rectoratul UBB precizează:
“În cazul în care va fi necesară completarea Art. 1 ali. (1) cu mai multe litere (rânduri),
rugăm ca spațiul destinat semnăturilor să rămână nemodificat. Dacă este necesară mutare semnăturilor
pe pagina următoare, atunci va fi mutat și o parte din text (art. 4) astfel încât semnăturile să apară
pe pagină cu text. “
Completarea fișei evaluării de către firme
  • Pentru completarea fișei de evaluare de către firmă există următoarele opțiuni de semnare după ce acest document se completează în formatul excel:
    • Documentele se pot converti/salva ca și fișiere pdf în care se poate insera o semnătură digitală
    • Se poate adăuga în document o imagine cu semnătura
    • Se poate lista documentul, semna și scana
    și apoi trimite conform protocolului descris mai jos.

Notă: Detalii despre trimiterea prin e-mail a documentelor găsiți aici. Detalii de completare a documentelor găsiți aici.

IMPORTANT: Citiți și respectați întocmai pașii descriși în Traseul documentelor. Acolo e explicat în detaliu cum se completează cele trei documente (dacă selectați detalii de completare pe fiecare dintre ele).
ATENȚIE: Conform Regulamentului Universităţii Babeş-Bolyai Cluj-Napoca privind cadrul general de organizare şi desfăşurare a practicii de specialitate a studenţilor la nivel licenţă şi master, personalul din cadrul partenerilor de practică, responsabil cu coordonarea şi evaluarea activităţii de practică a studenţilor, trebuie să aibă studii superioare în domeniul în care se derulează practica studenţilor. (a se vedea II.11)
ATENȚIE: ACORDUL și Convenția de Practică TREBUIE aduse înainte de realizarea practicii, în cadrul anului universitar în care se face practica. În cazul documentelor aduse după 1 septembrie (pentru practica realizată pe perioada verii), rugăm ca acordul să fie completat pentru anul academic în curs.
practicacs@ubbcluj.onmicrosoft.com
© 2025 Facultatea de Matematica si Informatica