Proiect colectiv A

Specificare proiect : Aplicatie de generare si analiza de campanii de culegere de informatii

Back Up Next

        Se cere realizarea unei aplicatii care sa permita culegerea distribuita si centralizarea de informatii structurate si generarea de rapoarte pe baza acestor informatii. Deoarece structura informatiilor care se vor culege este dinamica, aplicatia va trebui sa permita:
            - definirea de structuri si crearea de baze de date conform definitiilor;
            - generarea automata de pagini web care sa permita introducerea informatiilor (generarea va fi eventual semi-automata, administratorul aplicatiei putand realiza anumite setari);
            - generarea de rapoarte pe baza informatiilor introduse (si in acest caz administratorul va avea posibilitatea sa intervina in configuratia acestor rapoarte).
            - asigurarea securitatii si consistentei datelor prin implementarea unei gestiuni de utilizatori ai paginilor web generate, astfel incat fiecare utilizator sa poata vizualiza doar propriile informatii introduse.

        Se va putea permite lansarea a doua sa mai multe ‘campanii’ de culegere de informatii, diferite ca si tematica. Acest lucru presupune generarea mai multor baze de date distincte si posibilitatea de a introduce informatiile in paralel, din puncte diferite.

        Aplicatia va fi utilizata si administrata de catre Departamentul de Statistica din cadrul rectoratului Universitatii “Babes-Bolyai”. Utilizatorii aplicatiilor web generate vor fi secretariatele facultatilor Universitatii. Prin urmare bazele de date care se vor genera vor contine ca si informatii fixe denumirile facultatilor si a catedrelor din cadrul Universitatii, numele persoanelor care le conduc, precum si utilizatorii gestionati la nivel de facultati (1,2 sau mai multi utilizatori pentru o facultate). Aceste informatii fixe vor fi gestionate exclusiv de catre Departamentul de Statistica.

        Administratorul aplicatiei va avea posibilitatea sa: 
            - actualizeze datele referitoare la facultati si catedre;
            - gestioneze utilizatori;
            - gestioneze campanii de culegere de informatii (creare, modificare, activare / dezactivare etc);
            - defineasca, pentru o anumita campanie, structurile de date, formele de introducere a informatiilor (pagini web) si rapoartele

 

Studiu de caz: Campanie de culegere de informatii cu privire la bursele de cercetare

       Sa presupunem ca se doreste la un moment dat realizarea unor rapoarte cu privire la numarul de burse de cercetare de care s-a beneficiat anul trecut defalcate pe tipuri de burse si domeniile de cercetare. Sunt interesante urmatoarele rapoarte: 
            - numar de burse pe facultati, 
            - numar de burse pe catedre (cu grupari pe facultati si total general), 
            - numar de burse pe facultati (cu grupari pe tipuri de burse si toatal general) si 
            - numar de burse pe domenii (cu grupari pe facultati si total general)

        Pentru a culege aceste informatii administratorul utiliza aplicatia astfel:
            - va creea o noua campanie, 
            - va defini structurile pentru urmatoarele tabele si relatiile dintre acestea: TipuriBurse (cu ID, Denumire), Domenii (cu ID, Denumire) si Burse (cu ID, CatedraID – legatura spre catedra, NumePersoana, TipBursaID – legatura spre tipurile de burse, DomeniuID legatura spre domenii)
            - va introduce (tot utilizand aplicatia) anumite inregistrari in tabelele create (de ex. in tabela Domenii va introduce inregistrarile ‘Matematica’, ‘Informatica’, ‘Fizica’, etc, iar pentru tabela TipuriBurse inregistrarile ‘Erasmus’, ‘Socrate’, ‘CEEPUS’, ‘Altele’)
            - va proiecta, asistat de aplicatie, formele (paginile web) care se vor genera pentru culegerea de informatii. (de ex. administratorul poate decide ca nu va exista nici o modalitate de alterare a inregistrarilor tabelei Domenii, ca va exista o pagina de adaugare/modificare a noi tipuri de burse (fara insa a permite stergerea acestora!) si ca va exista o forma de adaugare/modificare/stergere a informatiilor relativ la burse.
            - va defini o pagina de informare a utilizatorului relativ la datele pe care acesta trebuie sa le introduca
            - va configura multimea de rapoarte pe care doreste sa o obtina.

        Ulterior, atunci cand campania a luat sfarsit, administratorul poate folosi aplicatia pentru a dezactiva campania (utilizatorii nu vor mai avea acces la paginile web generate) si pentru a studia rapoartele.

 

Back Up Next