Probleme pentru Windows NT:

===========================

 

Setul 1:

--------

Sa se scrie cate un program care sa rezolve urmatoarele probleme:

 

1. Creeaza o fereastra ce contine doua butoane. In fereastra va fi afisata

valoarea 0. La apasarea primului buton se va incrementa valoarea afisata in

fereastra si se va afisa din nou; al doilea buton va inchide aplicatia.

 

2. Creeaza o fereastra ce contine doua butoane si un text ales de student,

afisat cu o culoare oarecare. La apasarea primului buton se va schimba

culoarea textului afisat la o alta culoare (se vor utiliza 4 culori alese de

student, prin ciclare); al doilea buton va inchide aplicatia.

 

3. "Aruncatul zarurilor": Creeaza o fereastra ce contine doua butoane.

La fiecare apasare a primului buton se va afisa un text ce va contine

valorile a doua zaruri (de exemplu: "6-6"). Valorile zarurilor vor fi

generate aleator. Al doilea buton va inchide aplicatia.

 

4. Creeaza o fereastra ce contine doua butoane si un dreptunghi afisat cu o

culoare oarecare. La apasarea primului buton se va schimba culoarea

dreptunghiului la o alta culoare (se vor utiliza 4 culori alese de student,

prin ciclare); al doilea buton va inchide aplicatia.

 

5. Creeaza o fereastra cu doua butoane. La apasarea primului buton se va

afisa o noua fereastra ce va contine ora curenta, iar al doilea buton va

inchide aplicatia.

 

6. Creeaza o fereastra cu doua butoane. La apasarea primului buton se va

afisa o noua fereastra care va "saluta" utilizatorul in functie de ora

curenta a sistemului ("Buna dimineata!", "Buna ziua!", "Buna seara!"), iar

al doilea buton va inchide aplicatia.

 

7. Creeaza o fereastra cu doua butoane. La apasarea primului buton se va

crea o noua fereastra in care se va afisa valoarea unui contor (initial

aceasta este 0), valoare ce se va incrementa la fiecare noua apasare a

butonului respectiv. Al doilea buton va inchide aplicatia.

 

Setul 2 (cu threaduri):

-----------------------

Sa se scrie cate un program Windows NT care sa rezolve urmatoarele probleme:

 

1. Creeaza o fereastra si 10 fire de executie. Fiecare fir de executie

deseneaza 5 cercuri concentrice cu centrul in alt punct pentru fiecare fir

de executie. Dupa desenarea unui cerc fiecare fir va astepta 1 secunda.

 

2. Creeaza o fereastra si 5 fire de executie. Fiecare fir de executie

deseneaza, la intervale de o secunda, cate un cerc cu centrul intr-un punct

aleator din fereastra cu o culoare specifica pentru fiecare proces.

 

3. Creeaza o fereastra si 10 fire de executie. Fiecare fir de executie

va afisa pe ecran un text ce reprezinta un contor ce va numara secundele.

Textul, pozitia si culoarea vor fi diferite pentru fiecare fir de executie.

Evident textele afisate vor fi actualizate la fiecare secunda.

 

4. Creeaza o fereastra si 10 fire de executie, fiecare fir de executie

afisind un text specific intr-o pozitie in fereastra (textul si pozitia vor

fi diferite pentru fire diferite) si apoi schimba culoarea textului de 10

ori, o data pe secunda.

 

5. Creeaza 5 procese, fiecare proces afisand primele 10 linii dintr-un

fisier text anume intr-o fereastra (se vor utiliza 5 fisiere text).

 

6. Creeaza o fereastra, apoi creeaza 2 procese ce vor afisa primele 5 linii

dintr-un fisier text, asteptind o secunda dupa fiecare linie afisata. La

terminarea celor doua procese create se va afisa un mesaj.

 

7. Creeaza o fereastra cu doua butoane: primul buton va crea un fir de

executie iar al doilea va distruge un fir de executie (folosind o tehnologie

FIFO: primul creat - primul distrus). Fiecare fir de executie va afisa

undeva in fereastra informatii despre el insusi (identificatorul firului de

executie) si ii va schimba periodic culoarea (o data pe secunda).