Hotărâre privind procedura de evaluare şi de actualizare a acreditării grupurilor de cercetare din facultate

Având în vedere Hotărârea C.A. al UBB din 13.06.2016 privind Procedura de actualizare a acreditărilor UCDI din UBB, Consiliul Facultăţii de Matematică şi Informatică propune următoarea procedură pentru evaluarea şi actualizarea acreditării grupurilor de cercetare din facultate:

  1. Grupurile de cercetare declarate active prezintă spre evaluare şi analiză următoarele documente:
    1. Cerere adresată Consiliului facultăţii pentru evaluarea şi actualizarea acreditării ce va conţine: numele grupului de cercetare în limba română şi limba engleză, lista membrilor grupului de cercetare, adresa paginii de Internet a grupului de cercetare (plasată în interiorul domeniului ubbcluj.ro), domeniile şi/sau subdomeniile ştiinţifice acoperite, tipul grupului de cercetare (de cercetare fundamentală, de cercetare fundamentală şi aplicativă, de cercetare aplicativă, de cercetare multi-, inter- sau trans-disciplinară) şi tematica de cercetare;
    2. Anexa la cerere cuprinzând: infrastructura de cercetare, serviciile oferite spre comunitate (dacă este cazul), proiectele curente în care este implicat, proiectele viitoare (termen scurt: 1-2 ani) în care doreşte să se implice şi lista a 10 publicaţii relevante realizate de membrii grupului în ultimii 4 ani, respectiv (2012-2015).
  2. Acreditarea unui nou grup de cercetare în facultate presupune depunerea celor două documente mai sus prezentate.
  3. Termenul de depunere pentru acreditare/re-acreditare pentru anul universitar 2016-2017 este 23 septembrie 2016.
  4. Evaluarea şi analizarea documentelor depuse de coordonatorii grupurilor de cercetare se face de către Comisia de Cercetare Ştiinţifică a Consiliului facultăţii, care, în evaluare, va avea în vedere următorii parametrii:
    • desfăşurarea seminarului de cercetare în şedinţe cel puţin bi-lunare (aşa cum rezultă din programul prezentat pe pagina web);
    • relevanţa ştiinţifică, în raport cu tematica de cercetare şi obiectivele grupului, a publicaţiilor ştiinţifice prezentate în Anexă;
    • participarea grupului, în ansamblu sau a unor membrii din grup, la competiţii pentru obţinerea unor granturi de cercetare la nivel naţional sau internaţional;
    • existenţa şi funcţionarea la zi a paginii web a grupului de cercetare cu găzduirea paginii într-un cont de hosting gestionat de grupul de cercetare;

    In funcţie de elementele de evaluare mai sus menţionate, Consiliul facultăţii, la propunerea Comisiei de Cercetare ştiinţifică din facultate, acordă acreditare grupurilor de cercetare pentru următorii 4 ani, dacă sunt îndeplinite minim 3 din cele 4 cerinţe de mai sus.

  5. Lista grupurilor de cercetare se poate reactualiza ori de câte ori este nevoie, conform Regulamentului facultăţii şi a acestei Hotărâri.
  6. Grupurile de cercetare acreditate vor putea beneficia de suport logistic şi financiar, prin utilizarea Fondului de Dezvoltare Instituţională şi a altor surse atrase de facultate pentru cercetare, în condiţiile legii şi a reglementărilor universităţii.