Cereri pentru reducerea taxei de școlarizare în anul universitar 2020-2021

Conform hot. Senatului nr.5516/31.03.2020 privind Regulamentul privind taxele de admitere, de școlarizare și de finalizare a studiilor pentru anul univ. 2020-2021

Cererile de acordare a reducerii taxei de şcolarizare se trimit prin email la adresa: cereri.studenti@cs.ubbcluj.ro sau se pot depune personal la secretariatul facultății în perioada 1-12 octombrie 2020, în zilele lucrătoare între orele 9,00 – 12,00. Reducerea taxei de şcolarizare, în funcție de cuantumul ei, se acordă în toate situațiile ca diminuare a ultimei și penultimei rate, după caz. La cerere se anexează adeverinţa de student de la primul program de studiu (alta facultate).

Extras din regulamentul de taxe de școlarizare:

Art. 5 Reducerile de taxe (tarife) de școlarizare stabilite de către facultăți se acordă numai studenților români și celor asimilați acestora pentru ciclul licență – învățământ cu frecvenţă.

Art. 6. Pentru plata integrală a taxei de școlarizare până la momentul confirmării locului, studenților anului I li se acordă o reducere de 10%.

Această reducere se aplică și pentru ceilalți ani de studii cu condiția plății integrale a taxei până la data de 15 octombrie pentru specializările cu frecvență.

Art. 7. prin excepție de la prevederile art.5, reducerile acordate pentru cel de-al II-lea program de studiu de același nivel în cadrul UBB sunt reglementate de prezentul articol.

  1. Se pot acorda reduceri studenților UBB pentru cel de-al doilea program de studiu urmat în paralel, reduceri cuprinse între 25% și 50% din taxă anuală, conform deciziei Consiliul facultății. De aceeași reducere pot beneficia și absolvenții UBB care urmează un al doilea program de studiu.
  2. Reducerea taxei de școlarizare se poate acorda unui student în cadrul unui singur program de studii. În cazul în care un student urmează concomitent două specializări, iar una dintre acestea este la iD/IFR, reducerea taxei se acordă pentru specializarea ID/IFR. În celelalte situații, reducerea se acordăpentru cea de-a doua specializare.
  3. Documentele doveditoare ale calității de stduent la un alt program de studii în cadrul UBB, respectiv de absolvent al UBB, sunt depuse, în vederea stabilirii reducerilor de taxă, în perioada 1-12 octombrie 2020, odată cu cererea de reducere. Acestea vor conține obligatoriu declarația studentului, pe propria răspundere, că nu este și nu a mai fost beneficiarul unei alte reduceri similare, concomitent, în cadrul unui alt program de studii, în cadrul UBB.
  4. Documentul doveditor al calității de student la un alt program de studii trebuie să fie emis în perioada 1-12 octombrie 2020 și să conțină inclusiv mențiunea inexistenței unor debite restante în raport cu UBB.

Art. 8. Studenții care ocupă un loc bugetat ca urmare a reclasificării beneficiază de restituirea taxelor (tarifelor) de studii, achitate în avans, pentru anul universitar respectiv.

Art. 9. La ciclul nivel licență, învățământ cu frecvență și ID și ciclul masterat – învățământ cu frecvență și învățământ cu frecvență redusă se acordă:

  1. reducerea de 25% din cuantumul taxei de școlarizare pentru membri ai aceleași familii (soți, părinți, copii sau frați/surori) având calitatea de studenți în cadrul facultății, în programe de studii de nivel licență și/sau masterat, cu condiția ca fiecare să aibă achitate primele două rate aferente taxei de școlarizare;
  2. scutire de taxă (reducere de 100%) pentru orfanii de ambii părinți care nu au împlinit vârsta de 35 de ani și cu venit net mai mic decât salariul minim net pe economie;
  3. scutire de taxă (reducere de 100%) pentru studenții proveniți din centrele de plasament care nu au împlinit vârsta de 35 de ani;
  4. reducere de 50% pentru studenții cu handicap grav și accentuat, în baza documentelor medicale prezentate;
  5. reducere de 50% din cuantumul taxei de școlarizare pentru orfanii de un părinte care nu au împlinit vârsta de 35 de ani și cu un venit net mai mic decât salariul minim net pe economie.

Documentația necesară pentru obținerea reducerii/scutirii la taxa de școlarizare pentru studenții care se încadrează la art. 9, lit. b și e, este:

  • adeverință din care să rezulte faptul că solicitantul este în plasament (unde este cazul);
  • adeverință de venit (pe ultimele 3 luni);
  • documente justificative de la Administrația Financiară privind veniturile nete obținute din activități autorizate pentru toți membrii majori ai familiei (de ex. chirii, persoane fizice autorizate, asociații familiale, societăți comerciale, activități de exploatare a proprietăților personale ale studentului: terenuri agricole, păduri, etc. conform prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal).

Art. 10. Reducerile se aplică în cascadă și nu cumulativ.

Art. 11. Facultățile, cu avizarea prealabilă de principiu a Consiliului facultății, au libertatea de a acorda pentru angajații Univ. Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, pe baza unor solicitări scrise ale acestora, adresate facultăților, o reducere de cel mult 50% din:

  1. taxa anuală de școlarizare pentru ciclul licență pentru maxim durata normală a specializării urmate de angajat (3 sau 4 ani), caz în care se va încheia un act adițional la contractul de muncă pentru rămânerea în instituție pe o perioadă de minim 3 sau 4 ani (în funcție de perioada pentru care s-a aprobat reducerea taxei);
  2. taxa anuală de școlarizare pentru ciclul masterat, pentru maxim 2 ani, caz în care se va încheia un act adițional la contractul de muncă pentru rămânerea în instituție pe o perioadă de minim 2 ani;
  3. taxa anuală de școlarizare pentru doctorat pentru maxim 3 ani, caz în care se va încheia un act adițional la contractul de muncă pentru rămânerea în instituție pe o perioadă de minim 3 ani, socotită de la data susținerii publice a tezei de doctorat. Este exclusă de la reducere taxa pentru susținerea publică a tezei de doctorat.
    Nu pot beneficia de prevederile prezentului articol angajații UBB pe perioadă determinată.